Sunday, August 15, 2010

baik ke jahat ke :))

kenapa bila kita jadi baik rasa macam susah sangat ? ada orang kate jadi baik ni banyak dugaan , nak nak pula bila dulu kita kurang baik dan ingin berubah , macam macam yang akan jadi untuk duge kita . yang penting hanya hati , sama ada akan putus asa untuk berubah atau pun kita pegang pada kata untuk berubah . bila orang jahat nak berubah , mesti orang pandang serong , kenapa kah ? tak boleh nak pandang straight ke ? mate juling agak nya orang orang ni . haha . kenapa kita nak pandang serong dekat orang ? kita patot nya bagi sokongan lah , ini tak , bila orang nak berubah je , mula lah nak kata " alah , ko nak berubah macam mane pun tak bolehnye" , "jangan nak baik sangat lah derr" , " tak best lah macam ni wey" , "kita muda lagilah , chill lah , nanti nanti kita berubah oke ?" .. haha , macam macam dialog yang keluar , errr , macam dah biasa plak ku ni kan . ahahah . tidak lah , benda ni memang selalu jadi . mm , dugaan selalu datang dekat orang yang baik , kenapa ? sebab dia nak uji kesabaran kita kot . orang yang sabar orang yang beriman . kenapa orang jahat dia chill je ? sebab dia dah jahat , tuhan uji dia macam mane pun , dia apa kesah , dia buat je benda benda yang boleh merelaxkan dia balik . mm , tapi walaupun kita tengok orang yang jahat macam buat relax ke walaupun ada masalah , sebenarnya tidak lah begitu , mereka jadi begitu bersebab , ada yang jadi begitu sebab tidak tahan akan tekanan dan untuk penyelesaian , amek langkah mudah lah , muda lagi kan . ada yang jadi macam tuh sebab diri mereka sendiri . walaupun macam tu , siapa lah kita nak kata orang tu jahat ke baik ke kan . orang yang nampak baik ni lah yang sebenarnye jahat . bukan nak kata apa , sekarang ni , walaupun tutup aurat sekali pun , perangai lagi teruk lah dari yang buka buka ni . walaupun yang buka itu luaran nye nampak tidak sopan dan manis untuk dipandang , tapi mereka lebih faham , apa erti hormat, segala jenis hormat lah senang kata :))

jadi baik ke , jadi jahat ke , bukan lah satu masalah , if orang yang jahat nak jadi baik , sokong lah .. dan sebenarnya , ada di antara mereka perlukan seseorang untuk ubah mereka :)) dan di sebabkan orang itu lah mereka akan bertahan untuk berubah ...

yang baik pulak konon nya , jangan lah nak bongkak , bila dah rasa diri anda baik , buat relax sudah lah , jangan nak pandang rendah pada orang yang nampak jahat ni , sebab tak ada orang yang sempurna , lagi pun , siapa lah kita nak nilai orang tu jahat or baik kan . pffttt . ahaha . :))

2 comments:

  1. yunk..i loike dis entry...~
    may i copy dis entry for my personal info..??
    to motivate my self...=)
    hopefully u will...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails