Sunday, August 15, 2010

khawin :)) balasan ..

khawin ... senangkah khawin ? tidakkah ? perkahwinan perlukan banyak komitmen . mungkin bila kita bercinta pun kita ada komitmen pada boyfie or girlfie kita kan , tapi berbeza bila dah khawin . sebab bila kita bercinta , tak duduk 1 rumah , walaupun ada yang dah duduk 1 rumah kan , haha , lepas khawin juga si suami kena fikirkan hal rumah , ada makanan kah untuk di masak oleh si isteri , si isteri pula kena fikir untuk menguruskan si suami , dari hujung rambut sampai hujung kuku kaki .ewww , busuk . haha . bersediakah untuk itu semua ? jika tidak , kenapa nak khawin , lepas tuh bercerai , ishh . kalau ,masa khawin tu guna duit sendiri tak mengapa lah , tapi if yang pinjam loan dari bank ? belum habis bayar sudah mahu bercerai ? membazir kan . kalau guna duit sendiri pun , tak fikir kah bagaimana kita susah payah kumpul duit untuk membeli segala keperluan semasa hendak membuat persiapan perkhawinan ? ada juga yang khawin kerana terpaksa ? sebab kasihan atau pun sebab ingin menutup malu , atau pun sebab terperangkap . bahagiakah ? zaman sekarang jadi macam zaman dulu , khawin pada usia muda , tapi , orang zaman dulu walaupun khawin pada usia yang muda , perkhawinan mereka kekal lah pun , zaman kita tidak lah pula sekarang ni . kenapakah ? macam mana boleh khawin if tidak sayang ? khawin suka suka kah ? macam main polis entry or bingo , try and error , bila dapat tangkap ? whoaaaa . ada yang sudah khawin , tapi pada masa yang sama suka dan sayang pada orang lain , if yang lelaki akan khawin lagi satu lah kan , if yang perempuan , simpan simpan :)) teman tapi mesra konon ye , macam mana kah itu ? sayang satu orang sudah lah kan , macam mana if orang yang kita sayang tu buat kita balik , sakit tak ? sakit kan .. sekarang tuhan pay cash . tak yah tunggu akhirat derr . :)

pada yang kena , sabar saja , doa bebanyak , nanti dia kena lah balik mungkin kalau hilang sekarang ada sebabnya kenapa , mungkin ada yang lebih baik menanti kita . just chill , kita tak kan dapat yang terbaik jika kita tak lepaskan yang tidak baik ni :))

pada yang buat pula , insaf lah , haha , muda muda memang suka , nanti bila kita sudah sayang betul betul , dan kita di kenakan , baru kita fikir , kenapa kita kena , sebab dulu kita juga membuat perkara yang sama pada orang lain , jadi , tak boleh lah nak salah kan orang tu , sebab dulu , kita sama saja , just chill sampai lah dirimu itu habis di balas ...

p/s : bila orang dah sayang kita betul betul , sayang lah dia betul betul balik ok :))

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails