Sunday, October 17, 2010

tanda lelaki sayang :')

apabila seorang laki benar benar jatuh cinta dan ssetia pada kekasihnye dengan iklas , perubahan sikapnye dapat dilihat dengan jelas. hati lelaki yang dianggap keras selama ini , tibe tibe menjadi lembut seperti kapas . bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa saja untuk kekasihnya . sekeras mana pun hati lelaki ia akan mengalir air mata sekiranya hatinya dilukai . namun kaum wanita jangan lah ambil kesempatan terhadap itu .

sekiranya kamu menyedari teman lelaki kamu sentiasa bersungguh sungguh melakukan sesuatu untuk kamu dgn rela hati , ternyata kamu tidak silap memilih teman hidup :) situasi ini terang terang menjelaskan perkara yang sebenarnya . dia bukan lah jenis orang yang berdamping dengan mu suka suka atau untuk ambil kesempatan , tapi adalah kerana cinta yang benar . beruntung nye si wanita :)

selain itu , jika teman lelaki kamu sentiasa buat hati kamu senang dan terhibur , itu tanda nya dia ingin kan perhubungan yg serius daripada kamu . sudah tentu dalam sebuah perhubungan , kita ingin kan suatu kenangan manis untuk dikenang :) jadi tidak hairan lah lelaki sebegini sentiasa ingin kan suasana yang istimewa apabila berdampingan dengan orang yang di anggap istimewa dalam hidup nya . padanya sudah menjadi tanggungjawab untuk membuat orang yang disayangi itu berada dalam keadaan yang gembira , senang dan terhibur :)

jangan lah kamu anggap teman lelaki itu seorang yang kuat membebel sekiranya setiap masa dia memberikan kamu nasihat . ingat , nasihat bermaksud , mengingati . dia sentiasa mengingati orang yang dia sayang supaya perhubungan itu terjalin lancar tanpa sebarang masalah . itu tanda nya dia amat menyayangi hubungan nye dengan kamu . jadi , ikhlas lah mendengar nasihatnye .

jika sudah sayang , macam macam kamu fikirkan , termasuk lah bimbang akan kehilangan nya . begitu juga teman lelaki kamu menyatakan dia risau dan selalu memikir kan kesudahan cinta bersama kamu . ini bermakna dia selalu memikirkan bagai mana ingin menyelamatkan hubungan kamu dari berakhir bergitu saja . kalau boleh biar lah ke jinjing pelamin :)

lucu , tetapi itu hakikatnya lah teman lelaki kamu apabila dia berperangai tidak ubah seperti kanak kanak untuk mendapat perhatian kamu . si dia mahu bermanja dan ingin kekasih hatinya melayan dirinya lebih dari orang yang pernah kamu sayangi . kalau dia merajuk hati , sesekali , cubalah pujuk hatinya . tapi jangan pula kamu sangka kan merajuknya itu untuk mengada ngada . bukan senang seorang lelaki yang selalunya ingin kelihatan macho berubah perwatakan menjadi seorang yang manja hanya untuk kekasih nye :)

kamu menghadapi masalah , dan orang pertama yang berdamping dgn kamu adalah teman lelaki kamu . tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan sentiasa ingin membantu . si dia akan melakukan apa saja untuk kesenangan kamu dan tidak ingin kamu susah . beruntungnye !

kamu memberitahu yang kamu ingin ke suatu tempat yang jauh untuk beberapa ketika , si dia jadi tidak keruan dan risau akan kamu . jadi kamu tidak perlulah meragui kesetiaannya :) itu kerana dia tidak mahu berjauhan dengan kamu ..

jika teman lelaki kamu sering atau suka bertanyakan soalan yang same " you masih sayang kan i ?" jangan lah kamu anggap itu sesuatu yang membosankan , tu adalah kerana si dia ingin kepastian bahawa cinta kamu teap teguh dan tidak luntur :) kerana itu lah dia selalu bertanyakan sedemikian , dan juga ingin mengingat kan kamu betapa dia ingin kan kamu dan kamu adalah miliknya :)

manusia tidak lah sempurna , begitu juga lah teman lelaki kamu , tidak lari dari buat silap dan kadang kadang buat kamu kecil hati . tapi kalau dia nak berubah , itu adalah satu perkara yang baik dan kamu perlu sokong dia . nak berubah bukan lah senang , tapi kalau dia nak berubah untuk kebahagian kamu , sokong lah dia . janganlah kamu mencari pengganti dia kerana dia pernah membuat silap , kamu yakin ke pengganti nya dapat membahagiakan kamu ? errr , tai tgk lah kesalahan macam mana kan :)

setiap pasangan ada kelemahan dan kekurangan , kamu mungkin suka melihat pasangan itu , dan mungkin pasangan itu suka melihat kamu . kamu tinggal kan kekasih kamu kerana kesalah dia , tapi adakah kamu cukup bagus untuk dia ? alasan dah tak ada hati dan tak serasi itu sangat lah klise oke . jangan biar ego menguasai diri kalau kamu sendiri tidak tahu kalau kamu akan menyesal nanti :)

mugkin dia tidak sempurna , tapi ke ikhlasan itu adalah penting . ikhlas itu tidak boleh dilihat , tapi boleh dirasai dengan hati :)

bee bee : i laffchuuu ! u r the best man i ever had ! u will always be mine bee bee ! i love you for eternity !


fuck the rest , coz i'm with the best ! :')

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails