Friday, October 29, 2010

penipu dan yang di tipu !!

di dalam dunia yang serba moden ini , semua pun jadi tidak jujur . tapi tidak semua kan :)
tapi most of the peeps . gahhh ! saya pun same je , ade je tipu sikit sikit .macam yibee saya kata , saya memang pandai menipu , muahaha ;D tapi tu lah , saya tipu mesti ade sebab , dan sebab nye orang lain juga tahu , cuma saya tak beritahu pada orang yang saya tipu tu je . ahaha .

tapi so far tak penah tipu bee bee saya lagi lah , sebab takot , dia ni ade bele jin . kikiki , tipu je , yibee saya ni ade instinct bila saya nak pura pura tipu ke , haa , dia mesti tau lah dari cara saya cakap , so ta penah lagi lah tipu dia . maybe saya akan cuba next time . muahahah . main main je . yea, tipu tuh memang tak patut , tapi kadang kadang tipu boleh jadi patot juga . tapi saya memang benci gila lah orang tipu saya , once he/she did it , so bye bye lah .


tipu yang x patut :
1 . main main kan perasaan orang , tak sayang , tapi kata nya sayang .
2 . sudah dalam perhubungan , tapi dikate nye single . pfttt !
3 . kate nye tido , tapi pergi tempat lain dengan org lain .
4 . kate nye keluar dgn mak or family , tapi berdating dgn org lain .
5 . kate nye pergi sane , tapi padahal ke situ .
6. tak de kredit katenye , tapi boleh pulak msg or call org lain .

macam macam lagi lah senang kate . ape lah susah sgt nak terus trg ? takot ? kalau takot , buat ape buat ? kalau dah buat tuh maknenye berani lah kan ?? ape perasaan kita bila orang yang kita sayang tuh buat benda yang same ? marah tak marah tak ? rasa macam nak slamdunk kan ? or chokeslam . haha . so kalau sape sape yang kena tipu tuh , pikir balik , korang penah tipu dia tak ? then kena redo lah kalau korang pun penah tipu dia . sekarang tuhan pay cash . tak payah tunggu akhirat nye :)

tipu yang patut :
1 . orang bertanya kan kebahagiaan , kita kate ye , tapi sebenarnya tidak .
2 . orang tanya kenape bersedih , kite kate tidak , tapi ye , kerana kita tidak mahu menyusahkan .
3 . merahsiakan sesuatu yang tidak boleh diterima oleh diri sendiri , oleh di sebabkan itu , terpaksa menipu .

byk lagi lah kot , tapi tipu yang ta patot lagi byk rasanye . haha . kadang kadang , ade benda yang kita tak boleh nak berterus terang . mungkin kita sendiri tidak boleh terima akan kejadian itu , jadi , orang lain juga seperti tidak perlu tahu . tapi kalau kita sayang pada orang itu , kita mungkin akan beritahu juga akan kebenaran nye :')

tak payah nak tipu sangat lah kan , sangat menjengkilkan ok !
tipu lah sampai mane pun , kadang kadang benda yang korang nak tipu tuh , sebenarnya pasangan korang dah tahu kebenarannye , cuma malas nak bangkitkan sebab malas nak bertekak . pasangan korang tuh sabar kan diri dan anggap benda itu dah lepas je , if tak , memang perang je lah memanjang . penipuan tak akan berkekalan , kebenaran mesti akan bangkit , that time , pikir sendiri lah . so sape sape yang ada tipu tipu tuh , cepat cepat lah terus terang , sebab pasangan korang dah tahu dah pun benda tuh . lebih baik sedar sekarang , atau lama lama nanti dia akan jadi penat tunggu kebenaran hal itu daripada korang :)


bee bee , is there anything that u wanna tell me ? u better tell me now !!! hahahahaha ;D
jangan nakal eh , syg duku , sekeh , chokeslam , slamdunk , pedigree bee bee nanti . u get that ? hehe , lafffchuu !

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails