Saturday, October 2, 2010

must read !

hari ini perasaan berfikir itu timbul apabila mendapat call dari kawan saya .
dia cerita pasal apa yang dia hadapi skrg , kerana saya juga kenal akan jejaka itu . alkisah . begini permulaan cerita .

sememangnya saya tahu jejaka itu ngok ngek . haha . kerana saya sudah kenal dia . kemudian , dia mencerita kan dekat saya ape yang dia hadapi nya . OMG ! tersangat lah tidak boleh *blah* . macam *tuttt* .
sepanjang pengenalan mereka atau sepanjang mereka ber"kapel" , si jejaka tidak lah menelefon , meng"sms" dan sebagai nya lah yang membolehkan mereka berhubung . kejamkan . perempuan tu jelah yang selalu menelefon , si lelaki hanya membuat "CALL ME BACK" ! pfttttt ! call me back tuh boleh taip sendiri dan di reka oleh tangan anda sendiri . sebab ayat call me back tu bukan lah boleh tukar kan , ayat dia sama je " sila hubungi nombor 017123xxxx" , semua pesanan ringkas yang akan di hantar macam tu je , tak ada nya maxis tu rajin nak tukar ayat tu . dan maaf , si wanita tu pun tersangat lah ngok sebab pergi bersusah payah untuk telefon , wtffff ! kemudian , si wanita juga berkata , si jejaka terus kekal menghubungi bekas kekasihnya , walhal , dirinya di abaikan . ish ish ish *geleng kepala* . orang tu dah ada bf , orang tu juga lah yang kau nak kacau , teman wanita kau tuh kau tak nak pulak telefon . >_<
tetapi si lelaki menafikan , sehingga lah si lelaki itu kantoi kerana bukti yang ada tersangat lah kukuh . dia pun mengaku dgn memberi alasan bergini " b contact dia sebab nak tnya kabar dia je baby , tak ada lebih pun" . what a drama ! kalau dah putus tu buat cara putus lah kan .
kemudian , si wanita ini telah meng"hack" account facebook si jejaki ini dah telah mendapati bahawa ada pelbagai rupa , jenis , warna wanita lain yang dia hubungi di private massage ! "INBOX" .
haaa , jangan lah kita ingat , jika kita tidak berchatting di wall untuk nampak suci , tapi hakikat nya kita bermain kayu 3 tu akan selamat , kerana , setiap penipuan akan di ketahui juga akhirnya , sebab tu lah ada peribahasa "sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga" . tak kira lah lambat atau cepat perkara itu akan terbongkar , lambat laun , semua nya akan diketahui .
apa yang paling menyedihkan si wanita itu , si jejake rupanya telah ber"kapel" dgn org yang lain pada masa yang sama . pftttttttt ! tapi dia tidak mengaku pada mula nya , kerana dia kata kan panggilan " B + BABY" bersama wanita itu hanya lah gurauan kerana mereka rapat . haaa . ko tak kena memang kau tak rasa lah kan , cuba apa yang kau buat tu kena dekat diri kau , sakit tak agak agak ? .
pastu si jejaka pun memulakan lakonan dgn menangis , sampai kononnya sempot ! haha . kelakar sgt dah ni . saya sendiri dgr kawan saya cite tu pun sampai nak guling guling dekat lantai . hehe . boleh jadi drama king lah si jantan tu .

kepada wanita itu , di harap anda bersabar , sekurang kurangnya anda tidak akan ditipu lagi , lumrah bercinta , ada yang betul ikhlas , tapi ada banyak yang hanya pura pura , tapi bukan semua lelaki begitu :)

kepada si jejaki , tak payah lah hidup nak main kan perasaan orang saja , tak kemana nya , mungkin sekarang anda suka dan senang , tapi kesenangan itu bukan selamanya , kerana apabila orang yang betul mencintai anda , tapi anda permainkan , orang itu akan menyumpah ada dgn pelbagai benda , tak takut ke kena sumpah ? memang kuasa tuhan benda tu bukan orang boleh suka suka nak sumpah , tapi kalau tuhan redai sumpahan itu ? haaaa , fikir lah :)

p/s : semoga hubungan saya kekal dan di jauhi dari segala benda yang tidak baik . AMIN :')

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails